tirsdag 17. april 2012

Efit 6.april 2011

Efit 06.april 2012

Det er påske, og vi er på hytten å nyter sol og deilige late fridager:) Bildene er tatt med mobiltelefon denne gangen, men jeg liker å kalle det sjarm istedenfor dårlig kvalitet;)

10.20

Våkner opp til en deilig påskemorgen:)

11.10

Ser at scrabble brettet har fått en ekstra N på seg i løpet av natten..jeg har vertfall ikke hørt hverken ordet NSØR eller OKN før..:p

12.20

Vi sitter ute i solen og spiser en ordentlig frokost (lunsj?), tidligere på dagen har det mest gått i påskesnop og bittelitt frokostblanding..:)

13.10

Sol + appelsin = påske :D

14.30

En liten smak av sommer? (ikke la dere lure,det er bikkjekaldt…)

15.30

Prøver iherdig å finne ut av hvorfor temaet på bloggen har endret seg siden sist jeg var inne,og ikke minst hvorfor jeg ikke får velge nytt selv..:p Men bestemmer oss for å la det vente til kvelden,og heller gå oss en tur i finværet.

15.45

Sauene løper så fort de ser oss gå nedover oppkjørselen:p

16.15

Mammasau passer godt på lammet sitt:)

16.55

Plutselig gikk stien mellom to tette trær..:)

18.30

Vi kommer tilbake og hadde planlagt å grille, men PLUTSELIG begynner det å snø (?!?). Det gikk fra blå himmel til snøkaos på 5 minutter..så da angriper man restene av påske egget sitt istede;) Av en eller annen grunn trodde jeg 250 gram smågodt skulle holde hele påsken..Skulle gjort som maken og gått for 1 kg:p

19.00

Snøen forsvant like plutselig som den kom, og vi har igjen nydelig solskinn;)

19.30

Rusler ned på bryggen en tur for å kjenne på temperaturen i vannet. Tanken om å ta årets første bad i påsken forsvant veldig fort kan man si:p

Bonus:

Begynt å komme litt vel mye mose på det stupebrettet vårt etter hvert kanskje?

ca 20.50

Dagen går mot kveld her hos oss:)

21.40

Litt sen middag, men potetene godgjør seg,for senere å bli servert sammen med biffstrimler og løk

22.40

Litt vel dårlig bilde, men slik avslutter vi kvelden her hos oss – med et deilig glass vin og reprise av siste episode av hver gang vi møtes på sumo.

For en fantastisk dag vi har hatt, her på hytten slapper vi alle maks av, og livet leker uansett utofrdringer man måtte ha lagt igjen hjemme i hverdagen <3


10.desember 2011


Eksamen om 3 dagen, så dette vil (forhåpentligvis) prege dagen her i huset;)

11.00

Var på julekos med den fantastiske klassen min i går kveld,så sover litt vel lenge. Men våknet til deeeilig vintervær <3

12.00

Gleden av å åpne sjokoladekalenderen blir ikke mindre med årene:p

13.30

alltid noen ærender å gjøre på en lørdag..alltid mat som skal handles:p OG ikke minst,betaling av ferieturen i januar:D

14.30

Tilbud på is! Den ene var så god at vi like godt kjøpte en hel eske…når det først er så billig så;)

15.00

Overfører alle bildene jeg har tatt det siste halve året til pcn…Tar sin tid:p

16.00

Så var jeg i gang med løsing av biomekanikk oppgaver da..for et fag,blanding av frustrasjon og interesse :p

17.00

Skal man først sitte her å lese en lørdagskveld blri det alltid mye koseligere med litt levende lys:)

18.00

ser litt på blåfjell, kjekt med litt julestemning;)

19.00

…….

Bonus:

men dagens pakke fra pakkekalenderen henger og venter på meg, god motivasjon det ;)blir åpning av pakker på kveldene her.

20.00

Middagslage-tid. Blir baconsurret kylling med kremost inni. yummy!

21.00

Så er det tid for åpning av dagens kalendergave da:D to gaver slått sammen ble det i dag,happy frøken i kveld;)