søndag 27. mai 2012

efit 27.mai 2012:)

En herlig solskinnsdag!




08.30

Kaffe må til på morgenen, jeg og marie er klar for litt intensiv pugging til eksamen på morgenkvisten



12.30

Fram til nå har det bare vært lesing egentlig, ble ikke så mye å ta bilde av...


14.00

Vips, så var studentene klar for litt sommer og badeliv;)




16.00

Lese gjør jeg faktisk bedre utendørs enn inne, så vi kunne jo ikke fått bedre vær i oppkjøringen mot eksamen:D



17.00

mat må man jo ha:)



Bonus: banan med sjokolade innpakket i folie på grill = nam!


17.40

Koser oss med god mat <3



18.30

Leser litt, spiser litt, slapper litt av. Den perfekte lesedag :)








19.30

Noen siste badebilder for dagen;)


20.20

Parkpleddet har blitt myyye brukt siste uken,så det får henge å lufte seg litt på altanen for å hente seg inn etter alt dette fine været;)



Herfra er jeg egentlig helt skutt og tenker å ta kvelden, så dette får bli siste bilde:)

Neste efit dag er mandag 11.juni. Da har jeg eksamen, så vi får vel se om det blir tatt noen bilder;)

tirsdag 8. mai 2012

ett foto i timen 8.mai 2012

Da er det dags for efit igjen! 

I dag får dere være med på litt fysioterapi utdanning på høgskolen ;)




06.25

Litt i tidligste laget syns jeg, da er det godt med kaffe <3





07.25

Ops, klokken så mye allerede?!?



08.05

Hopper av bybanen nesten i fart for å komme fram i tide



08.30

Vi jobber med undersøkelse av ansikt/kjeve, og skal få pasienten til å lage grimaser;)




09.30

Undersøkelse av passiv rotasjon i nakken




10.35

Undersøkelse av ekstensjon og fleksjon i ryggliggende




11.15

Man må kunne sin anatomi før eksamen i juni..




12.00

Undervisning tar på for noen av oss..





12.50

Har en god og grei kjæreste som kommer og henter og kjører en hjem når man ikke er helt i form <3



14.00

Vi tar pause fra hverdagen, dere får bilde av blomsten vår i mellomtiden:)



15.30

Mac´en min har blitt litt småsyk, så da må gubben fram med det mandige verktøyskrinet og fikse litt;)


...mer kommer :)





lørdag 21. april 2012

Ett foto i timen 21.april







10.05

Starter dagen med en deilig kopp ingefær te <3





Bonus:

Dagens gode ord som følger med teposen viser seg å være veldig passende for meg:

 Let silence talk to you

Jeg kan kanskje bli bedre på å la roen og stillheten senke seg;) Mål for dagen!





11.15

Det er skikkelig vestlandsvær på gang. Merkelig hvordan værgudene får solen til å skinne i ukedagene, men ikke i helgen når man har fri?




12.00

Elsker helge blomster på bordet <3




13.05

Nei,nå har man visst dratt ut morgenen litt for lenge her, på tide å fjerne dynen fra sofaen og ta fatt på dagen;)

Men er lov med litt kos på morgenen når det er lørdag:)




13.05

Skittentøyskurven ekspanderer i høyden, ser ut til at vaskemaskinen skal få kjørt seg godt i dag;)


14.10

Vi har gjort storinnsats på kjøkkenet, og endelig kan man se benken igjen ;)


15.15

Har tatt fatt på mursteinen av en bok  "orthopedic physical assessment"...

Man må jo bare elske studentlivet på en lørdag..;)


16.10

Uhm, ja jeg må innrømme at jeg ser på greys anatomy mens jeg pugger...



16.50

chocolate?:D 



17.30

Grønt og flott begynner det å bli ute <3



18.50

Koser meg med helgens aviser og magasiner:)

20.00

Gjør oss klar for kosekveld i heimen:)


Bonus:

Nachos:D



21.05


Kanskje jeg har fullført dagens mål, og latt roen senke seg?



21.30

Lettet virkelig opp utover dagen, og nå er det helt nydelig ute :)




Neste efit dag er tirsdag 8.mai:)


Takk til dere som ligger igjen hyggelige kommentarer:)




tirsdag 17. april 2012

Efit 6.april 2011

Efit 06.april 2012

Det er påske, og vi er på hytten å nyter sol og deilige late fridager:) Bildene er tatt med mobiltelefon denne gangen, men jeg liker å kalle det sjarm istedenfor dårlig kvalitet;)

10.20

Våkner opp til en deilig påskemorgen:)

11.10

Ser at scrabble brettet har fått en ekstra N på seg i løpet av natten..jeg har vertfall ikke hørt hverken ordet NSØR eller OKN før..:p

12.20

Vi sitter ute i solen og spiser en ordentlig frokost (lunsj?), tidligere på dagen har det mest gått i påskesnop og bittelitt frokostblanding..:)

13.10

Sol + appelsin = påske :D

14.30

En liten smak av sommer? (ikke la dere lure,det er bikkjekaldt…)

15.30

Prøver iherdig å finne ut av hvorfor temaet på bloggen har endret seg siden sist jeg var inne,og ikke minst hvorfor jeg ikke får velge nytt selv..:p Men bestemmer oss for å la det vente til kvelden,og heller gå oss en tur i finværet.

15.45

Sauene løper så fort de ser oss gå nedover oppkjørselen:p

16.15

Mammasau passer godt på lammet sitt:)

16.55

Plutselig gikk stien mellom to tette trær..:)

18.30

Vi kommer tilbake og hadde planlagt å grille, men PLUTSELIG begynner det å snø (?!?). Det gikk fra blå himmel til snøkaos på 5 minutter..så da angriper man restene av påske egget sitt istede;) Av en eller annen grunn trodde jeg 250 gram smågodt skulle holde hele påsken..Skulle gjort som maken og gått for 1 kg:p

19.00

Snøen forsvant like plutselig som den kom, og vi har igjen nydelig solskinn;)

19.30

Rusler ned på bryggen en tur for å kjenne på temperaturen i vannet. Tanken om å ta årets første bad i påsken forsvant veldig fort kan man si:p

Bonus:

Begynt å komme litt vel mye mose på det stupebrettet vårt etter hvert kanskje?

ca 20.50

Dagen går mot kveld her hos oss:)

21.40

Litt sen middag, men potetene godgjør seg,for senere å bli servert sammen med biffstrimler og løk

22.40

Litt vel dårlig bilde, men slik avslutter vi kvelden her hos oss – med et deilig glass vin og reprise av siste episode av hver gang vi møtes på sumo.

For en fantastisk dag vi har hatt, her på hytten slapper vi alle maks av, og livet leker uansett utofrdringer man måtte ha lagt igjen hjemme i hverdagen <3